Uzm. Kl. Psk. Beyza Özgür

Beyza Özgür, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Psikoloji bölümünden mezun oldu. Nöropsikolojik Testler ve Davranış Analizi derslerini Yrd. Doç. Dr. Hatice Kafadar'dan aldı. Bilişsel Davranışçı Terapi ve Aile-Çift Terapisi eğitimlerini ise Doç. Dr. Emre Şenol Durak'tan aldı.

Deneyimleri şunlardır:

• Derince Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde stajyer psikolog olarak çalıştı. Burada çocuklar, ergenler ve yetişkinler için testler ve klinik değerlendirmeler yaptı. Çocuklar ve aileleriyle oyun terapisi, bilişsel davranışçı terapi, aile ve çift terapisi odaklı terapi çalışmaları yaptı ve danışmanlık hizmeti verdi.

• Kocaeli Derince Toplum Ruh Sağlığı Merkezi'nde stajyer psikolog olarak görev aldı. Merkez, sürekli tedavi alan ruhsal hastalığı olan hastalara hizmet vermektedir (şizofreni, bipolar bozukluk, psikotik bozukluk, şizoafektif bozukluk tanısı alan vb.). Ayrıca merkez, hastanede tedavisi tamamlanan ve TRSM'den hizmet alması uygun olan hastalara, kendiliğinden veya aileleri tarafından getirilen hastalara, ev ziyaretleri sırasında tespit edilen hastalara hizmet sunmaktadır. Burada hastalara hastalık, tedavi ve tedavinin olası yan etkileri konusunda bilgilendirme (psikoeğitim), danışmanlık eğitimi verme (ruhsal beceri eğitimi), hastalık belirtileriyle başa çıkma yöntemleri, kriz yönetimi gibi konularda eğitim verme, bireysel danışmanlık hizmetleri, grup psikoterapileri, psikososyal beceri eğitimi, resim terapisi ve müzik terapisi gibi hizmetler sunulmaktadır. Ayrıca hastaların hafıza, dikkat, yaratıcılık ve özgüvenlerini artırmak amacıyla sinema günleri, film gösterimleri, sportif faaliyetler, el sanatları ve sosyal becerileri kazandırmak, hobi bahçesi ve sanatsal etkinlikler düzenlenmektedir.

• Kocaeli Nöroterapi Merkezi'nde psikolog olarak çalışmaktadır. Burada her yaş grubundan bireye hizmet verilmektedir. Özellikle dikkat eksikliği, öğrenme güçlüğü ve hiperaktivite sorunları olan çocuklar ve yetişkinlerle çalışmaktadır. Ayrıca motivasyon eksikliği, sınav kaygısı ve ders başarısızlıkları, öğrenme becerilerini geliştirme, zihinsel ve zeka performansını artırma, yeme düzensizlikleri ve obezite, uyku problemleri, migren ve baş ağrısı sorunları, isteksizlik, hırçınlık, uyuşukluk, otizm, okb, ergenlik sorunları, depresyon, stres ve davranış bozuklukları, epilepsi nöbetleri, unutkanlık, panik atak ve kaygı yaşayan bireylerle çalışmaktadır.

Uygulayıcı eğitimleri ise şunlardır:

• Bilişsel Davranışçı Terapi
  • Aile ve Çift Terapisi
  • Nöropsikolojik Testler
  • MMPI (Klinik Psikoloji Enstitüsü)
  • WISC-R Zeka Testi (Klinik Psikoloji Enstitüsü)
  • Stanford Binet Zeka Testi (Klinik Psikoloji Enstitüsü)
  • WAIS Zeka Testi (Klinik Psikoloji Enstitüsü)
  • Çocuk Çizim Testleri (Klinik Psikoloji Enstitüsü)
  • Çocuk Gelişim Testleri (Klinik Psikoloji Enstitüsü)
  • Dikkat ve Algı Testleri (Klinik Psikoloji Enstitüsü)
  • Yetişkin Değerlendirme Testleri (Klinik Psikoloji Enstitüsü)